گردان‌ های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس امروز سه‌شنبه دوم ژانویه ویدئویی از موشک‌های M۹۰ خود منتشر و با دو پیام، تل‌آویو را تهدید کرد.
کد خبر: ۱۴۳۸۹۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، «تل‌ آویو خواهد سوخت» و «قدس آزاد خواهد شد»، این دو پیام کوتاه، اما مهم شاخه نظامی حماس هم‌زمان با آغاز سال نوی میلادی خطاب به اسرائیلی‌ها بود.

 

تعداد بازدید : 71

بعد از انتشار این ویدئو توسط گردان‌ های القسام و نمایش دادن انبار موشکی خود، دو جمله آن‌ها به هشتگ پرتکرار فضای مجازی تبدیل شد؛ شبکه‌های خبری هم مشغول تحلیل قدرت میدانی حماس بعد از گذشت ۸۸ روز از عملیات طوفان الاقصی شدند.

عکس و فیلم | موشک‌های M۹۰ القسام در راه تل آویو 


استودیوی تحلیل تحولات غزه در شبکه الجزیره

حماس روز گذشته، دوشنبه با شلیک دست‌کم ۲۷ موشک تل‌آویو را در نخستین دقایق سال نو میلادی در هم کوبید؛ این حملات در حالی صورت گرفت که ارتش اعلام کرده بود ظرفیت شلیک موشک از غزه کاهش یافته است.

تعداد بازدید : 34

 

روزنامه‌نگار اسرائیلی هلیل بیتون روز گذشته بعد از این حملات تصریح کرد که «حمله موشکی به تل‌آویو پس از گذشت ۳ ماه از جنگ در غزه، در شرایطی انجام شد که نیرو‌های اسرائیلی در نوار غزه حضور دارند».

تحلیگر اسرائیلیِ دیگر امیر بوحبوط هم شب گذشته تاکید کرد که «این حمله حماس ثابت کرد که این جنبش همچنان از قدرت رهبری، کنترل فعال و توان شلیک موشک‌های دوربرد برخوردار است».

عکس و فیلم | موشک‌های M۹۰ القسام در راه تل آویو 


انبار موشکی حماس در نهمین دهه عملیات طوفان الاقصی

رادیو ارتش اسرائیل روز یک‌شنبه ۳۱ دسامبراعلام کرده بود «حتی اگر جنگ با موفقیت اسرائیل در دستیابی به اهدافش به پایان برسد، موشک‌های غزه به صفر نخواهد رسید».

روزنامه تایمز اسرائیل روز گذشته با اعلام خبر عقب‌نشینی ۵ تیپ دیگر از نظامیان اسرائیلی، فاش کرد که «قرار است طی هفته‌های آینده شمار بیشتری از نیرو‌های ارتش از باریکه غزه خارج شوند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها